en iyi logo tasarım grafikerleri bu platformda
Logo nedir? Kelime manaı olarak gerçeklik zıtlığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak alışverişletmenin veya organizasyonun düver olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği gibi, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı derunerik ve anlamlara iye kabil.
Sorusu sorulduğunda lügat manaının dışında, birkötü logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan zat veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı epey önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çallıkışmasını yapacak zat veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çallıkışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çallıkışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik derunin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş alanı ile faaliyette bulunan şirketler derunin elan çok tercih edilebilir. Uslu bir sektörde çalışma gösteren alışverişletmelerin genellikle logoları kolü oyun paha. Ama çabucak çokça kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler derunin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müstamel halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan düpedüz bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza her hâlde adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çallıkışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon gibi bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca bazı kişilerin bir zevahirte teşhisnmasını sağlayıcı alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zorlamasız anlaşılır, yazıırlanması zorlamasız, olabilir olduğunca az adetda renkten oluşemtiaıdır. Her çmüsavi baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa menşe vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya makro pert verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine münasip olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taliıgün lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim üstelik dürüstılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma derunin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu bilgelik çok önemlidir.